Viktigt ang. internetanslutning

Bahnhof genomförde i natt en systemuppgradering i vårt område.

Flera har i dag rapporterat att det inte går att logga in på nätet. Det behövs en ominstallation av ditt abonnemang Se instruktionen:

Kom igång med bredbandet!

Anslut din Bahnhof-router till bredbandsuttaget med en nätverkskabel. Kabeln ska sitta i routerns uttag märkt ”WAN”.

1.       Anslut routerns strömkabel. Vänta minst 15 minuter.

2.       Efter minst 15 minuter: Anslut din dator, mobil eller surfplatta till routern. Du kan ansluta trådlöst via WiFi, eller direkt med en nätverkskabel.

3.       Öppna en webbläsare, så kommer du till vår aktiveringssida* där du väljer din adress och lägenhetsnummer. 3212xxxx (8siffror)

4.       Om internet inte funkar efter 15 minuter, starta om din router.

Klart –

* Om aktiveringssidan inte dyker upp automatiskt i din webbläsare, skriv in följande adress:

dhcp.bahnhof.net

 Du behöver använda ditt lägenhetsnummer (de första 8 siffrorna 3212xxxx).

Ditt nummer finns på hyresavin .Du kan även logga in via mobil med bankid på Simpleko och se ditt nummer.

Hittar du inte numret; sms/mejla mig med namn och adress på 0707926050/lars.jonsson@sonex .se , så svarar jag med rätt lägenhetsnummer. Det är väldigt viktigt att det är rätt lägenhetsnummer, annars kan din granne inte logga in.

Om du inte kan återaktivera själv , har Bahnhof upprättat en prioriterad anslutning för hjälp.

Ring 010-510 00 00 tryck 0 som första växel val

Vänta på frågan ”Har du tjänster via din Bostadsrättsförening .Tryck på 9

-vänta tills vi frågar efter din unika kod och tryck 2002 Supporten är öppen till 1900 i kväll

MVH

Lars Jonsson

Styrelsen

Nästa
Nästa

Nyhetsbrev maj 2024