Viktigt ang. internetanslutning
Bahnhof genomförde i natt en systemuppgradering i vårt område.
Flera har i dag rapporterat att det inte går att logga in på nätet. Det behövs en ominstallation av ditt abonnemang Se instruktionen:
Kom igång med bredbandet!
Anslut din Bahnhof-router till bredbandsuttaget med en nätverkskabel. Kabeln ska sitta i routerns uttag märkt ”WAN”.
1. Anslut routerns strömkabel. Vänta minst 15 minuter.
2. Efter minst 15 minuter: Anslut din dator, mobil eller surfplatta till routern. Du kan ansluta trådlöst via WiFi, eller direkt med en nätverkskabel.
3. Öppna en webbläsare, så kommer du till vår aktiveringssida* där du väljer din adress och lägenhetsnummer. 3212xxxx (8siffror)
4. Om internet inte funkar efter 15 minuter, starta om din router.
Klart –
* Om aktiveringssidan inte dyker upp automatiskt i din webbläsare, skriv in följande adress:
dhcp.bahnhof.net
Du behöver använda ditt lägenhetsnummer (de första 8 siffrorna 3212xxxx).
Ditt nummer finns på hyresavin .Du kan även logga in via mobil med bankid på Simpleko och se ditt nummer.
Hittar du inte numret; sms/mejla mig med namn och adress på 0707926050/lars.jonsson@sonex .se , så svarar jag med rätt lägenhetsnummer. Det är väldigt viktigt att det är rätt lägenhetsnummer, annars kan din granne inte logga in.
Om du inte kan återaktivera själv , har Bahnhof upprättat en prioriterad anslutning för hjälp.
Ring 010-510 00 00 tryck 0 som första växel val
Vänta på frågan ”Har du tjänster via din Bostadsrättsförening .Tryck på 9
-vänta tills vi frågar efter din unika kod och tryck 2002 Supporten är öppen till 1900 i kväll
MVH
Lars Jonsson
Styrelsen